✓ Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą
✓ Freelancerzy
✓ Mikroprzędsięborcy
✓ Mali przedsiębiorcy
✓ Właściciele firm
✓ Kadra Zarządzająca wyższego szczebla
✓ zwiększenie świadomości oraz kompetencji związanych z zarządzaniem firmą, co pozwoli na skalowanie biznesu oraz szybki wzrost zysków
✓ gotowość do skalowania i rozwoju dzięki wykorzystaniu filozofii kaizen oraz podejściu procesowym
✓ posiadanie jasnej strategii działań, powiązanej z celami przedsiębiorstwa i gwarantującej skupienie się na kluczowych działaniach
✓ poznanie mocnych i słabych stron własnego biznesu, co pozwoli na zwiększenie przewagi konkurencyjnej
✓ poprawa skuteczności działań poprzez zastosowanie najlepszych technik związanych z komunikacją, delegowaniem oraz zarządzaniem sobą w czasie
6 godzin
Średniozaawansowany
Warsztaty otwarte on-line
Kameralna – 14 osób
UWAGA: dwóch trenerów!!
Ireneusz Ochman
Paweł Nurzyński
299 PLN netto
✓ Przygotują wizję i wartości swoich organizacji
✓ Określą szczegółowo i powiążą swoje cele krótko- i długoterminowego
✓ Nakreślą strategię swoich działań na najbliższy okres
✓ Będą gotowi na skalowanie swojego biznesu
✓ Skupią się na najważniejszych i najbardziej kluczowych działaniach
✓ Staną się skutecznymi liderami
1. Wstęp – omówienie podstawowych pojęć oraz definicji skutecznej strategii organizacyjnej.
2. Wizja i wartości - spojrzenie w przyszłość i definiowanie pożądanego stanu, odzwierciedlającego długoterminowe cele oraz kreowanie fundamentalnych przekonań, zasad i ram etycznych do budowania kultury i kierowania działaniami organizacji.
3. Rodzaje celów – omówienie celów długoterminowych, krótkoterminowych i rozwojowych z perspektywy strategicznej.
4. Definiowanie celów strategicznych, operacyjnych i rozwojowych dla (cele organizacyjne, przełomowe i pośrednie).
5. Tworzenie strategii krótko i długoterminowej – określanie celów i analizowanie warunków wpływających na strategię, formułowanie planów działań i monitorowanie i dostosowywanie strategii.
6. Zarzadzanie procesowe – projektowanie, tworzenie i dokumentowanie procesów, opracowywanie wskaźników ich efektywności na bazie danych oraz wdrażanie, optymalizowanie i dostosowywanie procesów do zmiennych warunków rynkowych.
7. Analiza SWOT – określanie silnych i słabych stron organizacji poprze identyfikowanie czynników wpływających na osiąganie celów, analiza czynników zewnętrznych wpływających na szanse i zagrożenia wynikające z trendów rynkowych w celu optymalizacji działań i wykorzystania do planowania strategicznego.
8. Filozofia Kaizen – czyli cykl PDCA jako narzędzie do planowania, realizowania, oceny i doskonalenia strategii.
9. Hoshin Kanri – kaskadowanie celów poprzez przejście od celów strategicznych poprzez cele pośredni i operacyjne z wykorzystaniem regularnego monitorowania postępu w ich realizacji oraz korygowania i doskonalenia.
10. Skalowanie biznesu i organizacji – rozwój struktury organizacyjnej, optymalizacja procesów i wzmacnianie zasobów poprzez inwestowanie w rozwój pracowników i infrastrukturę oraz technologię.
11. Zarządzanie sobą i zadaniami w czasie – planowanie efektywnego wykorzystania czasu, ustalanie priorytetów zadań, horyzonty czasowe, skuteczne metody organizacyjne, doskonalenie pracowników i technik efektywności osobistej (np. technika Pomodoro).
12. Komunikacja i delegowanie zadań – potrzeba kształtowania jasnego przekazu informacji, otwarta komunikacja i empatia, budowa pozytywnych relacji, przypisywanie zadań i monitorowanie postępów oraz udzielanie niezbędnego wsparcia.
13. Bariery i błędy przy budowaniu strategii – brak danych, niejasna wizja, niewłaściwe zrozumienie, jednostronne podejście, brak szerszej perspektywy, brak analizy otoczenia i ograniczone podejście do planowania strategicznego.